Dügah Makamı

Türk Musikisi'nde en eski mürekkep makamalardandır.
Mucidi 1375 yılında Mübarek Şah olarak bilinmektedir. O zamanki kullanma şekline bakıldığında şimdiki "Uşşak Makamı" ile eşleştiği görünür.
Yılmaz Öztuna'a göre , bugünkü Dügah makamı, Saba Makamına zirgüle dizisinden birkaç sesin eklemmesi ile oluşur.
Durak perdesi, makama adını vermiş olan Dügah'dır ki, Saba'nın durağı olan ve Nev-eser'in Yegah'daki şeddinin veya şedaraban'ın güçlüsüdür. 
Dügah makamının güçlüsü, birinci derecede, Saba'nın güçlüsü olan Çargah'dır. 
Donanıma Saba'nınki gibi si için koma ve re için bakıyye bemolleri konur; Saba'nın " la " bakıyye bemolü ile Şedaraban'ın " si " bakıyye bemolünden başka sol bakıyye diyezi nota içinde eklenir.
Haşim Bey'e göre ; Dügah Makamı hakkında çok şeyler söylenmiş ve tarifi gayri caiz olduğundan terk edilmiştir.Dügah makamı yaşamaya layıksa " Saba+Zengüle " oluşımu ile kullanılması icab eder.
Saba+Dik Züngüle'de Hüzzam dörtlüsü ve yer yer Segah dörlüsünden ibaret sayılırsa. Segah karar dik Zengüle üzerinde kurulduğu için Çargah perdesini  bir koma dik basmak icap etmez.